Interim content manager of ondernemer?
In mijn laatste blog alweer een hele tijd geleden, schreef ik over mijn wens om op een nieuwe manier te kunnen gaan werken. “Ik wil organisch aan de slag gaan, zien wat er kan [...]
SEO content vanuit klantperspectief
Google en SEO voelen als groots en technisch, dat hoor ik vaak. Maar door eigenwijs te zijn en gewoon te zoeken naar zoekwoorden waar mensen op zoeken, is het resultaat vaak opzienbarend. Overvloedig veel [...]
Werken op gevoel – het échte nieuwe werken
Ik voel mij als een vis in het water als ik mijn kennis in kan zetten, als ik voel dat ik een toevoegde waarde heb die ik naar buiten kan brengen. Creëren met woord [...]
SEO? Wat zit daar achter?
SEO staat voor search engine optimization, ofwel zoekmachine optimalisatie. Het bestaat al wel een tijd, dus meestal hebben mensen die ik spreek er wel een keer van gehoord. Maar het roept altijd vragen op. [...]
SEO is goed voor je, net als worteltjes
Je weet als ondernemer heus wel dat SEO goed voor jou en je bedrijf is. Voor jouw online zichtbaarheid… Net als worteltjes voor je ogen. Beter zien en beter gezien worden. Maar dat betekent [...]
Klein beetje off-piste, maar vér buiten mijn comfortzone
Iemand zei me ooit “Aan de rand van de afgrond groeien de mooiste bloemen.” En tijdens de Business Bootcamp werd mij duidelijk gemaakt dat groeikansen per definitie buiten je comfortzone liggen. Met andere woorden, [...]
10 Slimme SEO vragen die je aan je websitebouwer moet stellen
Je hebt een mooie website besteld en gekregen, maar de vindbaarheid van je site valt tegen? Misschien is op de achtergrond nog niet alles optimaal ingesteld. Niet elke websitebouwer is helaas helemaal op de hoogte [...]
Beter scoren in Google?
Beter scoren in Google wil natuurlijk iedereen. Maar hoe kun je dat bereiken? Wat moet je er precies voor doen? En waarom is het ook alweer belangrijk. Kortom, veel praktische vragen. In een ochtend [...]
Mevrouw Gugol is langer van stof geworden
Al jaren helpt mevrouw Gugol iedereen graag met haar antwoorden op de vragen die men intypt in het zoekvakje. Ze geeft er mooie lijstjes voor terug met mogelijke oplossingen. Suggesties waarover ze tot nu [...]
De mobiele bieb van mevrouw Gugol
Mevrouw Gugol – van de wereldwijde bieb- heeft ook een bibliobus. Met plezier rijdt ze daar de hele wereld mee rond. Vol informatie, vol antwoorden. Antwoorden op allerlei mogelijke vragen. Wat ze toelaat in die [...]
Huh? Google toont langere pagina beschrijvingen!
UPDATE: Na een aantal maanden is dit allemaal weer ingetrokken en is alles terug op 2 regels. Ik volg SEO ontwikkelingen natuurlijk op de voet. Zo kreeg ik begin december SEO nieuws op [...]
Help mevrouw Gugol jou helpen
Met mijn werk laat ik ondernemers en onderneemsters zien hoe mevrouw Gugol haar bibliotheek heeft ingericht. En hoe je haar kunt helpen. Hoe je zelf je informatie kunt coderen zodat ze al weet op welke [...]
De wereldwijde bieb van mevrouw Gugol
Bij Google denken veel mensen aan het machtige, grote bedrijf. Wie zit daarachter? Een slimme, wellicht zelfs sluwe zakenman? In ieder geval iemand die soms wantrouwen oproept. Waarom doet Google wat hij doet? Kennis is [...]
LinkedIn Projects toevoegen aan profiel
LinkedIn kent al een tijdje functionaliteiten die voor zelfstandige ondernemers interessant en nuttig zijn. Neem nou bijvoorbeeld “Projects”. De projecten waar je aan werkt kun je toevoegen aan je eigen LinkedIn. Met de nieuwe LinkedIn layout [...]
Google weet wéér beter wat jij bedoelt
Google ontwikkelt zich continu. Vroeger mocht je gewoon iets googelen met een spelfout erin. Je kreeg alles wat je vroeg. Met daarboven alleen de vraag of je misschien toch iets anders bedoelde. Dat lijkt nu [...]
Werken aan online zichtbaarheid: “Ben ik in beeld?”
Een nieuw jaar, nieuwe kansen. Dit jaar wil ik graag heel veel ondernemers helpen met SEO en dus met online zichtbaarheid. Maar dan moet ik zelf ook wel goed te vinden zijn en goed in [...]
Wat zijn ALT teksten en waarom zijn ze belangrijk?
Wat zijn ALT teksten en waarom kun je ze maar beter invullen? ALT teksten zijn de omschrijvingen van je afbeeldingen. Bij het scannen van je pagina, kijkt Google ook naar de afbeeldingen. Bevat jouw afbeelding [...]
Webpagina’s optimaliseren: groene bolletjes scoren met Yoast
Elke pagina op je website verdient maximale aandacht. De inhoud moet goed zijn voor je lezers en duidelijke antwoorden geven. Maar het onderwerp moet ook duidelijk zijn voor zoekmachines. Actief webpagina’s optimaliseren dus. […]
Mobiele bezoekers zijn steeds belangrijker. Maak het ze makkelijk!
Het is (ook voor Google) steeds belangrijker om het mobiele bezoekers naar de zin te maken. Google geeft websites die rekening houden met mobiele gebruikers steeds meer voorrang in de ranking. Hou jij er al rekening mee? [...]
Online beter vindbaar worden met deze 21 tips
Als je al een website hebt, weet je dat die altijd beter kan. Hij kan altijd mooier en vaak kun je vrij gemakkelijk online beter vindbaar worden. Maar op welke punten kun je je site [...]
Voor deze 5 dingen heb je echt je webbouwer nodig
Het klink misschien arrogant, maar ik vind mezelf goed in veel website dingen. Maar deze 5 belangrijke, wat meer technische dingen laat ik graag over aan de technische websitebouwers waar ik mee werk. Dat is [...]
Webinars volgen of geven? Iets voor jou?
Wil je in plaats van gewoon televisie kijken, iets leren van bewegende beelden en er zakelijk ook nog beter van worden? Meld je aan voor webinars! In eerste instantie leerzaam en interessant vanwege de inhoud. [...]
Waar blijft de nieuwe website? Pak het snel weer op met deze tips!
Krijg je weleens de vraag hoe het nou staat met de nieuwe website? Is het proces daar naartoe lastiger dan gedacht? Bekijk deze veel voorkomende obstakels en tips om die aan te pakken. […]
SEO punten scoren op elke pagina is een sport
SEO punten kun je op elke pagina scoren. Het is misschien meer werk dan vroeger, maar het is wel de moeite waard om beter te kunnen gaan ranken. Hoe beter je je huiswerk maakt, hoe [...]
Wel of geen e-mail nieuwsbrieven versturen?
Je hebt een website waar je tevreden over bent en je wilt dat meer mensen naar je website komen? Het versturen van e-mail nieuwsbrieven is nog steeds een goede optie, om vijf redenen. Je moet [...]
Hoe laat Google jouw pagina’s zien in de zoekresultaten?
Wat zien online prospects van jouw site tussen de Google zoekresultaten? Gebruik deze tip om met één druk op de knop het overzicht van de vermeldingen van al je pagina’s in Google te zien. […]
To be or not to be responsive?
Is jouw website al ‘responsive’ en dus geschikt om goed te worden gelezen en bekeken op alle soorten schermen, van computer/laptop tot tablet en smartphone? Zo niet, dan is het goed om te onderzoeken of [...]
Prefab WordPress websites ‘afbouwen’
Als website upgrader mag ik vaak WordPress websites ‘afbouwen’ of aanpassen voor interessante MKB klanten. Daarmee ben ik eigenlijk aan het doen wat ik als kind al leuk vond; namelijk bouwen en puzzelen. Ik bouwde graag [...]
Social media buttons op de juiste 5 plekken?
Social media gebruiken in je communicatie kan helpen bij het vergroten van het aantal bezoekers op je website. Misschien dat ik daarom getriggerd werd door een Engelstalig blog over 5 belangrijke plekken om je social [...]
Pinterest zakelijk gebruiken?
Pinterest is een online prikbord waarmee je online die dingen kunt verzamelen en delen die je leuk vindt. Tegenwoordig kun je Pinterest zakelijk inzetten. Er is een nieuwe functionaliteit waarmee je een zakelijke Pinterest pagina [...]
SEO ontwikkelingen volgen?
SEO ontwikkelingen volgen zich in rap tempo op. Google is hard aan het werk om met steeds veranderende algoritmen het zoeken en vinden voor website bezoekers te verbeteren. Hoe kun je de SEO ontwikkelingen bijhouden? [...]
SEO – samenwerken voor het beste resultaat
Het eerste waar je bij SEO aan denkt, zijn SEO webteksten die zoveel mogelijk relevante zoekwoorden over de organisatie bevatten. Slim geschreven teksten. Niet te kort, niet te lang. Maar er speelt bij SEO veel [...]
Google Places: zet je bedrijf op de kaart
Wil je met je bedrijf of organisatie beter gevonden wil worden op internet? Dan doe je er goed aan het bedrijf aan te melden bij Google Mijn Bedrijf. Voorheen heette dat Places Zakelijk, of ook [...]
Content management systemen kinderspel?
Tegenwoordig zijn bijna alle websites voorzien van een content management systeem om zelf pagina’s toe te voegen en te wijzigen. Volgens iedere leverancier is hun systeem net zo gemakkelijk als Microsoft Word. Maar is daarmee [...]