Met mijn werk laat ik ondernemers en onderneemsters zien hoe mevrouw Gugol haar bibliotheek heeft ingericht. En hoe je haar kunt helpen. Hoe je zelf je informatie kunt coderen zodat ze al weet op welke afdeling en schap het thuishoort. En voor wie het interessant zou kunnen zijn. Ze heeft het namelijk druk. Dus hoe sneller ze jouw tekst kan scannen, hoe beter. Des te eerder komt het bij jouw potentiële klanten terecht. Kortom, help mevrouw Gugol een handje.

Bovenaan in de zoekresultaten

Voor sommigen is het even wennen. Kan ik niet gewoon tegen mevrouw Gugol zeggen dat mijn boek het beste is? Ja en nee. Want je concurrenten kloppen waarschijnlijk ook bij haar aan. En omdat ze steeds meer weet, kan ze het heel goed zelf. Dat zegt ze zelf ook. Ze heeft namelijk een goed stel hersens, een ‘RankBrain‘. En ze leert bij door ‘machine learning’. Gaat bijna vanzelf…

De vitrine naast de balie

Mevrouw Gugol heeft wel een mooie vitrine naast de balie staan. Daar passen meestal maximaal 3 titels in die gaan over jouw onderwerp. Dat valt lekker op als jouw klanten aan de balie komen. Maar daar betaal je dan wel voor. Per keer dat iemand jouw informatie uit die vitrine haalt zelfs. Hoeveel je daar per keer voor moet betalen, vertelt ze je wel vooraf. Hoe meer aanbieders in die vitrine over jouw onderwerp willen staan, hoe duurder. Kwestie van vraag en aanbod, zegt ze :).

Organische zoekresultaten: veelgestelde vragen…

Ik help mevrouw Gugol liever om mijn teksten en die van mijn klanten spontaan goed te vinden. Ik vind dat leuk om te doen. De eerste vraag daarbij is: met welke zoekvraag komen jouw klanten aan de balie van mevrouw Gugol? Wat is het probleem waar zij een antwoord op willen hebben? En voor welke van die vragen heb jij het beste antwoord?

En antwoorden…

Vervolgens is het de kunst om mevrouw Gugol en jouw klanten te interesseren voor jouw antwoorden (jouw website pagina’s). Wie in de ogen van mevrouw Gugol het beste antwoord geeft, gaat voor. Zo simpel is het. Waar kijkt ze naar? Waar kijk jij zelf naar als je iets zoekt?

  • Een goede titel (waar het zoekwoord in voorkomt)
  • Een interessante inleiding van 160 karakters op de ‘achterflap’.
  • Een goede foto die veelzeggend is.
  • Goede tussenkoppen die de informatie overzichtelijk maakt
  • En nog wat subtiele coderingen

Help mevrouw Gugol

Maak het haar naar de zin. Help mevrouw Gugol met coderen van jouw pagina’s. Dan kan ze jou makkelijker ‘spontaan’ aanbevelen. Wil je leren hoe dan? Ik kan je op verschillende manieren verder helpen.

Om te beginnen met een introductie/inspiratiesessie over SEO. Zodat je in ieder geval ziet en hoort wat het is en waar je aan moet denken. Heb je mijn e-book al aangevraagd?

Ben je ook bereid en handig genoeg om zelf dingen aan te passen in WordPress? Lijkt het je dus leuk zelf aan de SEO knoppen te zitten? Dan kun je bijvoorbeeld denken aan een praktische workshop sterke SEO teksten schrijven die ik in 2018 wil gaan geven.

Wil je even telefonisch overleggen of vast een paar SEO tips voor jouw site, vul dan even mijn contactformulier in. Met de groeten van mevrouw Gugol. 🙂

Monique van Dam

 

Bron: http://test.marketingenergy.nl/help-mevrouw-gugol-jou-helpen/
Foto: Josh Felise on Unsplash