Je hebt een website waar je tevreden over bent en je wilt dat meer mensen naar je website komen? Het versturen van e-mail nieuwsbrieven is nog steeds een goede optie, om vijf redenen. Je moet het natuurlijk niet te vaak doen en vooral ook informatief en aantrekkelijk maken. Het kost behoorlijk wat tijd, maar dat kan zich ook terug verdienen.

“Geen tijd om nieuwsbrieven te versturen”

Eigenlijk wist ik het jaren geleden al en stuurde ik nieuwsbrieven over de evenementen die ik toen organiseerde. Daarna ging ik mij toeleggen op content management en online marketing communicatie voor klanten en kwam er ironisch genoeg toch ineens de klad in. Geen zin om een nieuwsbrief te versturen, te druk met projecten, geen directe aanleiding, geen tijd of geen prioriteit. Vast heel herkenbaar… maar nu weet ik weer beter…

5 Goede redenen om toch e-mail nieuwsbrieven te versturen

  1. Laat van je horen
    Je laat (potentiële) klanten elke twee weken of elke maand weten wat je doet of wat je hebt gedaan. Vooral de regelmaat is belangrijk. Niet te vaak, niet te weinig.
  2. Laat zien wat je allemaal kan
    Het biedt een kans om te laten zien wat je nog meer te bieden hebt. Er zijn misschien diensten of producten die je aanbiedt waar klanten nog niet van wisten. En je kunt er ook speciale aanbiedingen in kwijt.
  3. Breid je netwerk uit
    Als je relaties anderen in hun netwerk spreken, wordt je wellicht ook weer bij nieuwe personen geïntroduceerd. Een “Stuur deze e-mail door naar een vriend”-link kan daar extra bij helpen. Hoe meer mensen op de lijst, hoe beter…
  4. Investeer alleen tijd
    Voor de prijs hoef je het niet meer te laten, je investeert vooral in tijd. Zie bijvoorbeeld mijn nieuwste website upgrade tip over MailChimp waar je gratis e-mailings mee kunt versturen. Je moet er alleen wat uren in stoppen om de basis goed te maken. Mocht je toch hulp nodig hebben, hoor ik het wel…
  5. Have fun!
    Het is leuk om te doen. Relatief kleine moeite, groot plezier!

Blogs en tips

Inmiddels ben ik alweer sinds juli regelmatig zakelijk aan het bloggen (ongeveer elke twee weken) en wil ik steeds twee tips uitwerken. Maar om de andere week twee tips is best veel. Vooral omdat ik graag uitgebreid wil vertellen wat ik erover weet, maar ook omdat ik wil dat het er mooi uitziet op de pagina. Daarvoor ben ik tenslotte website specialist (om met Nico Dijkshoorn te spreken: “Mag ik dat zeggon, ja, dat mag ik zeggon…”). De blogs vinden online hun weg en leiden steeds vaker tot meer website bezoeken. En na het maken van de blog stuur ik mijn relaties een korte nieuwsbrief. Om te laten weten dat die nieuwste blog en tips weer klaar staan. De tips van deze week zijn trouwens:

Tips in je mailbox?

Wil je ook elke twee weken nieuwe website tips in je mailbox ontvangen? Vul dan je e-mailadres en voornaam in op mijn aanmeldformulier. Daarna even bevestigen via de link in de aanmeld e-mail die je krijgt. En klaar…  Heb je trouwens bepaalde onderwerpen waarover je graag tips zou willen ontvangen, stuur mij dan even een e-mail naar monique@marketingenergy.nl.

Bron: www.marketingenergy.nl/wel-of-geen-e-mail-nieuwsbrieven-versturen